Omdat de klant centraal staat

Customer Centric Marketing

 

De beste Marketeers voor onze producten zijn onze klanten zelf. Ze kennen de ins and outs. De voor en de nadelen. Ze weten ook wat ze zelf verwachten en anders zouden doen. Ze voelen als geen ander in waarom iets wel of niet verkoopt. Waarom zouden we daar geen gebruik van maken? Weten hoe? Vraag ernaar.

Paradepaardje

Klantgerichte Marketing

Alle Marketing Communicatie richt zich tot de klant. Maar is het ook klantgericht? Wij denken van niet. Dat hier enorm veel winst te behalen valt. Daar zijn we zo van overtuigd dat we het tot onze belangrijkste Marketing Strategie hebben gemaakt. Alle andere strategieën zijn hier een afgeleide van. Want om succesvol te zijn of te kunnen groeien hebben we de klant hard nodig.

Hoe verwoordt de klant zijn behoefte?

Wist je dat hij vaak niet echt weet wat hij zoekt? Zelfs wanneer hij denkt van wel. Je mag hem onderwijzen over de mogelijkheden en helpen een onderbouwde keus te maken.

Klanten kopen liever van klanten

Klanten zitten niet op een ‘glad’ marketing praatje te wachten van een marketeer. Ze kopen liever van klanten. Ze laten zich bij voorkeur overtuigen door mensen zoals zij.

Bevind je waar klanten zich bevinden

Bedrijven maken hun beslissingen vaak op basis van hun eigen voorkeuren. Maar wat als klanten andere keuzes maken en zich ergens anders bevinden dan jij? Dan vind je elkaar niet.

Gebruik de taal van de klant

Nog zo’n dooddoener. Als je een heel andere taal spreekt dan jouw klant dan begrijpen jullie elkaar niet echt en ontstaan er misverstanden. Dat begint al bij het keywordonderzoek. De basis voor elke Marketing Strategie. Ook wanneer SEO geen rol speelt.

Neem niets voor vanzelfsprekend aan

Er is maar één manier om er achter te komen wat bestaande klanten willen: Vraag het hen! Alleen doe dat niet zelf. Aan sociaalwenselijke antwoorden hebben we niets. En zorg dat je weet wat je moet vragen zodat jouw bedrijf verder kan groeien.

Process

De Customer Centric Marketing Methode

Fase 1. De zoektocht

Het begint ermee dat we onderzoeken wat we zouden moeten doen om het aankoop proces voor de klant te vereenvoudigen zodat de omzet stijgt.

Fase 2. Het grote verschil

Vervolgens trekken we het verschil recht tussen wat zij willen kopen en hoe zij het willen kopen en wat jij te koop aanbiedt.

Fase 3. De uitvoering

Breng het verkoopproces in kaart en zet alle neuzen dezelfde kant op zodat alle betrokken de Branding Strategie naleven en het verkoopproces effectiever wordt.

Klanten

Voorbeelden van websites

kpn
logo1
maxi
Monuta

Laat deze kans niet onbenut

De Missing Link

Heb je een goedlopend bedrijf maar blijft groei al een tijdje uit. Dan is dit waarschijnlijk de Missing Link: Customer Centric Marketing. Omdat klanten prima weten waar jouw groeimogelijkheden liggen maar je hen niet eerder bij jouw Marketing Strategie hebt betrokken.