Omdat de klant centraal staat

Pinterest als paradepaardje

 

Geloof het of niet, Pinterest kent een hoger verkooppercentage dan welk ander Social Media Platform dan ook. Maar ook hier geldt, je moet wel weten hoe en ook op wie je je gaat richten. Alles valt en staat met het centraal zetten van de klant en daar jouw strategie op afstemmen.

Pinterest: Hoogste verkooppercentage online

Pinterest Strategie - GLOBAL LEXIS | Online Markeitng

Pinterest: Veel vraag, weinig aanbod

Pinterest is een Social Media platform dat in Nederland maar langzaam op gang komt. Toch is het een niet te onderschatten lead generator. Een plek voor bedrijven om online klanten te werven. Het aantal mensen dat ook daadwerkelijk koopt na een bezoek aan Pinterest is namelijk vele malen hoger dan op andere Social Media platformen. Pinterest steekt er met kop en schouder boven uit.

Zakelijk één van de meest effectieve Social Media platformen

Hoe kant dat nu? Om te beginnen zijn er in Nederland nog maar weinig zakelijke gebruikers actief op Pinterest. Dit betekent dat de succeskans van de bedrijven die zich wel op dit platform presenteren buitengewoon groot is. Want hoewel Pinterest zakelijk nog geen grote speler is, wordt het door consumers bijzonder goed gewaardeerd. Zij gebruiken Pinterest in grote getale om hun aankoop te bepalen.

Goed vindbaar in Pinterest en dus ook in Google

Wist je dat een aantal zoekmachine optimalisatie voorwaarden in Pinterest gelijk zijn aan die van Google? En dat je dus je Pins in Pinterest beter vindbaar kunt maken in zowel Pinterest als Google? Dat geldt overigens niet alleen voor Pinterest maar ook voor de andere Social Media Platformen. Wel iets om over na te denken want dat maakt de kans op succes dubbel zo groot.

Wil je ons ook volgen op Pinterest? Ga naar https://nl.pinterest.com/globallexis/

Laat deze kans niet onbenut

De Missing Link

Heb je een goedlopend bedrijf maar blijft groei al een tijdje uit. Dan is dit waarschijnlijk de Missing Link: Customer Centric Marketing. Omdat klanten prima weten waar jouw groeimogelijkheden liggen maar je hen niet eerder bij jouw Marketing Strategie hebt betrokken.