Omdat de klant centraal staat

Leads in Linkedin

 

LinkedIn is bij uitstek het beste medium voor wie business to Business (B2B) contacten zoekt. Het is dé plek online te netwerken met andere ondernemers of vakgenoten. Toch is het niet eenvoudig om hiermee succesvol te zijn. Dat komt omdat ook LinkedIn het beste werkt wanneer je er een Marketing Strategie op toepast.

LinkedIn Marketing - GLOBAL LEXIS Customer Cebtric Marketing

LinkedIn anno 2021 – Wat je niet mag overslaan

LinkedIn is het meest populaire Social Media platform voor zakelijke doeleinden. Het is dè plek om jezelf of jouw bedrijf te profileren. Maar hoe maak je nu optimaal gebruik van de mogelijkheden voor LinkedIn? Hoe gebruik je LinkedIn op een manier zodat het daadwerkelijk omzet genereert? Wat zet je er wel op en wat nu juist niet? En wat kun je zelf en wat kun je maar beter uitbesteden?

Jouw profiel is cruciaal voor marketing succes

Jouw LinkedIn profiel is een soort virtuele versie van jouw kantoor. Stel je voor dat je de deur van je kantoor opendoet en je prospect staat aan de andere kant, dan zou je hem natuurlijk willen begroeten, uitnodigen om binnen te komen, je carrièreverhaal delen, en misschien zelfs voorbeelden van je werk en passies aan de muur hebben hangen. Je zou die positieve eerste indruk willen maken, toch?

Besteed aandacht aan jouw LinkedIn porfiel

En toch nemen zo veel mensen hun LinkedIn profiel niet zo ernstig als ze een kantoor zouden nemen. Ze delen geen voorbeelden van werk of andere prestaties. Ze bieden geen uitnodigende ruimte waar prospects meer te weten kunnen komen over hun aanbod. Veel Over-rubrieken wachten er nog steeds op om gevuld te worden met carrièreverhalen die een echte emotionele band creëren. Kortom, velen maken geen optimaal gebruik van de mogelijkheden die een LinkedIn profiel kan bieden.

Delen wie je bent en wat je doet

Een LinkedIn profiel is een krachtige ruimte om te delen wie je bent en het juiste publiek aan te trekken dat je kan helpen groeien. Mensen maken contact met mensen en kopen van mensen, en het bouwen van een volledig geoptimaliseerd profiel geeft uw prospect een kans om u te leren kennen, aardig te vinden en te vertrouwen. Laten we eens kijken naar een aantal redenen waarom je je LinkedIn profiel zou moeten optimaliseren.

Hoger scoren in de zoekresultaten

Ten eerste, het scoort hoger in de zoekresultaten. Wanneer een LinkedIn gebruiker op zoek is naar een specifieke aanbieder, geeft een volledig geoptimaliseerd profiel een signaal af aan het algoritme dat uw profiel relevant is voor hun zoekopdracht. Een volledig geoptimaliseerd profiel leidt ook tot een drastische toename van het aantal LinkedIn profielweergaven en drie keer zoveel zoekresultaten.

Eerste indrukken zijn belangrijk

Of je het nu optimaliseert of niet, mensen kijken naar je LinkedIn profiel, misschien zelfs op dit moment. Ben je er zeker van dat je de juiste eerste indruk hebt gecreëerd? Ben je trots op het huidige uiterlijk van je profiel? Communiceert het duidelijk wie je bent, wie je dient, en wat je tot nu toe in je carrière hebt gedaan? Als het antwoord op een van deze vragen nee is, is het tijd om bewuster om te gaan met het beeldmateriaal en de tekst op uw profiel. Vergeet ook niet dat uw prospects u onderzoeken voor ze de beslissing nemen om met u in zee te gaan. Ze kunnen naar uw LinkedIn profiel kijken om meer over u en uw ervaring te weten te komen, maar ook om te beslissen of u al dan niet een betrouwbare persoon bent om zaken mee te doen.

Tijd voor een opfrisbeurt

Als uw LinkedIn profiel u eerder hindert dan helpt tijdens uw verkoopproces, dan is het tijd voor een profiel opfrisbeurt. Kijk eens naar je huidige profiel. Maakt het een indruk die uw bezoeker aanzet tot actie? Of doet het je ineenkrimpen omdat het verouderd, inauthentiek of onvolledig is? Je LinkedIn profiel kan een sleutelrol spelen in je marketing proces in zoekresultaten, eerste indrukken, of verder in je sales proces. Ben je klaar om je LinkedIn profiel voor je te laten werken in plaats van tegen je? Zo ja, laten we dan aan de slag gaan.

Het creëren van een Content Strategie

Een sterke persoonlijke aanwezigheid op LinkedIn kan je helpen je te onderscheiden van je concurrenten en je ideale klanten en grotere opportuniteiten aantrekken. Klinkt goed, toch? Maar voordat je begint met het creëren van onweerstaanbare personal brand content, heb je een Content Strategie nodig. Een personal brand Content Strategie helpt je om doelstellingen te verduidelijken, nieuwe kansen te identificeren, succes te meten en prioriteiten te stellen, net zoals een corporate brand strategie dat zou doen.

Wat maakt jou uniek?

Stap één: identificeer wat jou uniek maakt. Een sterk persoonlijk merk hangt af van een sterk zelfbewustzijn, dus neem hier de tijd om te bepalen wat jou tot jou maakt. Enkele vragen die je jezelf kunt stellen zijn: wat zijn mijn grootste vaardigheden en sterke punten? Bagatelliseer je talenten niet. Wat zijn enkele van de vaardigheden waarvan je weet dat je ze beheerst? Ben je een overtuigende schrijver, super zelfverzekerd voor de camera, een getalenteerde probleemoplosser, een natuurlijke leider? Schrijf op wat je bijzonder maakt. Waar ben ik gepassioneerd over? Wat vind ik het belangrijkst? Authenticiteit is de ruggengraat van een sterk persoonlijk merk, dus het is belangrijk om na te denken over wat er in je hart leeft. Waarom doe je wat je doet? Wat zijn de onderwerpen en waarden die voor jou het belangrijkst zijn?

Bepaal jouw Peronal Brand

Stap twee: bepaal uw Personal Brand doelstellingen. Je weet misschien dat je inhoud wil creëren vanuit je persoonlijk profiel op LinkedIn, maar waarom? Waar streef je naar? Wat beschouw je als een succes op LinkedIn? Enkele voorbeelden van persoonlijke merkdoelstellingen zijn:

  • meer websiteverkeer genereren
  • meer spreekbeurten boeken
  • meer exemplaren van je boek verkopen
  • meer verkoopsgesprekken boeken
  • meer klanten voor je bedrijf binnenhalen.

Elke maand 10 nieuwe verkoopgesorprekken

Wanneer je een lijst hebt van de algemene doelstellingen, maak er dan kleinere hapklare meetbare doelstellingen van met stappen die je gemakkelijk kunt opvolgen. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat het je doel is om elke maand 10 nieuwe verkoopsgesprekken via LinkedIn te boeken. De te nemen stappen kunnen zijn:

  1. Elke week op LinkedIn in contact komen met vijf nieuwe prospects aan de hand van specifieke zoekcriteria
  2. Twee artikelen op LinkedIn creëren met aan het eind een oproep tot actie om een gesprek te boeken
  3. Vragen om een introductie bij een potentiële prospect

Bepaal jouw doelgroep binnen LinkedIn

De laatste stap in het creëren van je eigen persoonlijke merk content strategie is het identificeren van je doelgroep. Wie kun je het beste van dienst zijn met jouw vaardigheden en expertise? Wiens waarden en passies sluiten het beste aan bij die van uzelf? Hoe ziet uw ideale koper eruit? Enkele vragen die u kunt stellen bij het definiëren van uw doelgroep zijn: wie zijn ze? Bijvoorbeeld hun leeftijd, hun inkomen, sector, functie. Wat willen ze? Wat is hun missie? Wat is hun doel, hun dromen, of hun doelen? En wat houdt hen tegen? Wat zijn hun uitdagingen? Welke nadelen staan hen in de weg? Door die vragen te beantwoorden, kun je op papier zetten tot wie je spreekt en wat zij nodig hebben. Door te identificeren wat jou uniek maakt, je persoonlijke merkdoelstellingen te bepalen en je doelpubliek te definiëren, ben je klaar om te beginnen met het creëren van een niet te stoppen persoonlijk merk op LinkedIn.

De waarde van LinkedIn advertenties

B2B-marketeers willen zeer specifieke professionals bereiken. Facebook is geweldig vanuit een kostenperspectief, maar schaalt niet erg goed. Zoekmachines zijn geweldig wanneer mensen zoeken naar wat je doet, maar wat als ze dat niet doen? LinkedIn Ads is veruit het beste advertentieplatform ter wereld voor business to business. Het biedt de hoogste kwaliteit leads en doet dit op bijna oneindige schaal.

Steeds meer de one-stop-shop place-to-be

LinkedIn is druk bezig om de mogelijkheden van haar leden uit te breiden. Het wordt steeds gemakkelijker om uw Content Marketing strategie te combineren met de vele mogelijkheden van LinkedIn. Maar ook GLOBAL LEXIS | Online Marketing is druk met het vergroten van de mogelijkheden voor uw als klant. We werken hard aan een training waarin u eenvoudig gebruik leert maken van LinkedIn. Omdat wij van huis uit een Marketing Bureau zijn vertellen wij u niet allen hoe LinkedIn werkt maar ook wat echt werkt. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:

  • Het opzetten van uw LinkedIn profiel zodat het effectiever werkt
  • Het bepalen van uw zichtbaarheid op LinkedIn
  • Het instellen van uw notificaties
  • Het bepalen van uw doelgroep op LinkedIn
  • Het bepalen van uw boodschap op LinkedIn
  • Het bepalen van uw doelstelling op LinkedIn
  • Het uitwerken van een LinkedIn Marketing Plan
  • Het instellen van de belangrijkste functies
  • Adverteren in LinkedIn

De LinkedIn Tips die elke MKB-er moet weten

Er valt nog heel veel meer te zeggen over het belang van LinkedIn voor bedrijven en organisaties. We vroegen Victor Huiting in een interview naar de belangrijkste tips.

PODCAST: LinkedIn Tips voor bedrijven

Wil je snel het maximale uit jouw LinkedIn Proefiel halen? Dan is het luisteren of lezen van dit interview met Victor Huiting een must. Want Victor is dé specialist als het gaat om LinkedIn voor Bedrijven.

WETEN WIE JOUW WEBSITE BEZOCHT?

partner-badge-leadinfo

Hosting partij van onze voorkeur:

Web Hosting

Laat deze kans niet onbenut

De Missing Link

Heb je een goedlopend bedrijf maar blijft groei al een tijdje uit. Dan is dit waarschijnlijk de Missing Link: Customer Centric Marketing. Omdat klanten prima weten waar jouw groeimogelijkheden liggen maar je hen niet eerder bij jouw Marketing Strategie hebt betrokken.