Omdat de klant centraal staat

Commercieel Tekstschrijven

 

Bij het schrijven van een commerciële tekst gaat het er vooral om dat de lezer geprikkeld wordt om tot actie over te gaan. De actie die jij als ondernemer voor ogen hebt: kopen, inschrijven, bellen, contact opnemen en zo meer. Het zogenaamde conversiegerichte schrijven. Dat vraagt om kennis en vaardigheden die anders zijn dan die van een journalist. 

Een mooie strategie, maar wat doen we ermee?

Een Marketing Strategie gaat pas echt wat opleveren zodra je het toepast in de praktijk. Mooie plannen leveren pas wat op wanneer jouw klanten zich er – bewust of onbewust – in herkennen. Wanneer het aansluit bij hun verwachtingen van jou of jouw product. Het is daarom belangrijk dat je de strategie doorvoert in jouw bedrijf. Bij de productontwikkeling, de prijsbepaling en de reclame uitingen. De juiste communicatiestijl is hierbij essentieel.

Commercieel schrijven kunt u leren

Je bent misschien niet van plan om al jouw teksten zelf te schrijven. Toch zullen de nodige documenten uw bedrijf verlaten. Denk aan e-mails, offertes, een kerstboodschap etc. Even zelf een tekst schrijven die aansluit bij uw Marketing Strategie is onvermijdelijk. Daarom is het zaak dat je weet hoe je een commerciële tekst opmaakt. Hoe je de lezer overtuigt. En wat de bouwstenen zijn van een overtuigende tekst. Een tekst die converteert.

Schrijven wordt gemakkelijk wanneer je de basis kent

Voor veel mensen is het schrijven van een zakelijke tekst niet gemakkelijk. Zij twijfelen over hun woordkeus en merken dat ze onvoldoende kennis hebben om een goede structuur op te zetten. Het ontbreekt hen niet aan kennis van de Nederlandse taal. Maar wel aan de zekerheid dat hun tekst de doelstelling zal behalen. Toch hoeft dat helemaal niet zo moeilijk te zijn. Want commerciel schrijven is – meer dan bijvoorbeeld literair schrijven – een vaardigheid. Het is nauwelijks een creatief vak. Wie de basis kent schrijft al snel zelf een goede tekst.

Training Commercieel Schrijven op maat

GLOBAL LEXIS GROUP is geen trainingsinstituut in de traditionele zin. Wij organiseren geen trainingen waarop jij je in kunt schrijven. Je kunt bij ons wel terecht voor een training op maat. Omdat wij de stellige overtuiging hebben dat een goede tekst altijd samengaat met een weloverwogen Marketing Strategie. Waarbij we eerst gezamenlijk kijken naar de boodschap. Pas dan krijgt jouw tekst een grote meerwaarde. De Training Commercieel Schrijven wordt dan ook altijd toegespitst op jouw bedrijf. Of je nu alleen de training volgt of met een hele groep.

Het schrijven van teksten uitbesteden? 

Bij belangrijke teksten kan het zinvol zijn om het tekstschrijven uit te besteden. Denk aan webteksten, advertorials, persberichten, folders, flyers en en meer. GLOBAL LEXIS | Freelance Tekstschrijver is al jaren nummer 1 als het gaat om het uitbesteden hiervan. Met name wanneer je met jouw teksten de vindbaarheid in Google wilt vergroten. Het zogenaamde SEO Tekstschrijven.

Laat deze kans niet onbenut

De Missing Link

Heb je een goedlopend bedrijf maar blijft groei al een tijdje uit. Dan is dit waarschijnlijk de Missing Link: Customer Centric Marketing. Omdat klanten prima weten waar jouw groeimogelijkheden liggen maar je hen niet eerder bij jouw Marketing Strategie hebt betrokken.